ՌԴ նախագահ Վլադիմիր Պուտինը հայտարարել է, որ Ռուսաստանը շուտով կկիրառի հայելային միջոցառումներ՝ Չինաստանի քաղաքացիների համար վիզայի ռեժիմը վերացնելու համար։ «Մեր չինացի ընկերների՝ Ռուսաստանի քաղաքացիների համար անվիզա ռեժիմ մտցնելու վերաբերյալ որոշումը, անկասկած, կնպաստի մեր ժողովուրդների միջև կապերի հետագա ամրապնդմանը: Մեր կողմից հայելային միջոցառումները շատ շուտով ուժի մեջ կմտնեն Չինաստանի քաղաքացիների համար»,- ասել է Պուտինը։               
 

«ՀՀ քաղաքական ուժերի մեծամասնությունը տառապում է «ստոկհոլմյան սինդրոմով»

«ՀՀ քաղաքական ուժերի մեծամասնությունը տառապում է «ստոկհոլմյան սինդրոմով»
18.09.2013 | 16:21

irates.am-ի հարցերին պատասխանում է քաղաքագետ, Սլովակիայի միջազգային քաղաքականության ասոցիացիայի հետազոտական կենտրոնի և Բանսկա Բիստրիցայի համալսարանի հրավիրված գիտաշխատող Արմեն Գրիգորյանը

-Արդեն ակնհայտ է, որ «Արևելյան գործընկերության ծրագրի» շրջանակներում ԵՄ պաշտոնյաների թափած ջանքերն այս ընթացքում չտվեցին ցանկալի արդյունքը, և Հայաստանը նոյեմբերին Վիլնյուսում չի նախաստորագրելու ԵՄ ասոցացման և Խոր և համապարփակ ազատ առևտրի գոտու պայմանագիրը: Արդյո՞ք հենց ԵՄ պաշտոնյաները չեն այս հարցում գլխավոր մեղավորները, որոնք Հայաստանը դրել էին նույն հարթության մեջ Մոլդովայի և Ուկրաինայի հետ՝ անտեսելով այն հանգամանքը, որ ՀՀ-ն չի կարող այդքան դյուրությամբ խզել կապերը Ռուսաստանի հետ:
-Նախ և առաջ, Ռուսաստանի հետ կապերը խզելու մասին խոսք լինել չի կարող. խնդիրն ընդամենը ԵՄ-ի և Մաքսային միության անդամակցությունը համատեղելու անհնարինությունն է` գլխավորապես մաքսային դրույքների տարբերության պատճառով: Ռուսաստանի հետ ռազմական և այլ ոլորտներում համագործակցության առումով ԵՄ ասոցացման պայմանագիրը որևէ խոչընդոտ չէր առաջացնի: Այլ խնդիր է, որ հենց Ռուսաստանն է հակված առևտրային և այլ կապերը խզելու, գազի մատակարարումը դադարեցնելու և ճնշման այլ մեխանիզմներ կիրառելու` իր կայսերապաշտական ձգտումների պատճառով:
ԵՄ պաշտոնյաները մեղավոր են այլ առումով. նրանք տարիներ շարունակ վստահել են Հայաստանի իշխանություններին` չնայած ընտրակեղծիքներին, ընդդիմադիրների նկատմամբ բռնություններին, համատարած կոռուպցիային: Այժմ էլ դեռևս գործում է այդ արատավոր մոտեցման իներցիան` մասնավորապես «դեմքը պահպանելու» նկատառումներից ելնելով, որը վտանգի է ենթարկում ՀՀ-ի ինքնիշխանությունը, իսկ մոտ ապագայում սպառնալու է նաև ԵՄ-ի շահերին:
-Հայաստանում քաղաքական ուժերի մեծամասնությունը շատ զգուշավոր է արտահայտվում ՌԴ-ի հետ մեր հարաբերությունների մասին՝ նկատի ունենալով, որ ունենք չլուծված ԼՂ հակամարտություն, և ՌԴ-ն էլ մեր անվտանգության երաշխավորն է: Ձեր կարծիքով, ի՞նչ քայլեր պետք է անեն ՀՀ իշխանությունները, երբ Հայաստանը հայտնվել է աշխարհաքաղաքական երկու ուժային կենտրոնների՝ Արևմուտքի և ՌԴ-ի ճնշումների ներքո:
-Քաղաքական ուժերի այդ մեծամասնությունը կամ դեռևս հույս ունի Պուտինի համաձայնությամբ գալու իշխանության, կամ տառապում է «ստոկհոլմյան սինդրոմով»: ՌԴ-ն Հայաստանի մեկուսացումից, այդ թվում թուրքական շրջափակումից, ամենամեծ օգուտ ստացող կողմն է, Ադրբեջանի համար զենքի հիմնական մատակարարն է, և միակ պետությունն է, որը շահագրգռված է լայնածավալ ռազմական գործողությունների վերսկսմամբ կամ դրանց անմիջական սպառնալիքի առկայությամբ:
ՀՀ գործող իշխանությունը որևէ դրական տեղաշարժ կատարել արդեն չի կարող: Պետք էր նախօրոք գործել, նախաձեռնություններ առաջ քաշել. օրինակ, երբ մի քանի ամիս առաջ Ռուսաստանը կտրուկ բարձրացրեց գազի գինը, պետք էր արագ պայմանավորվել Իրանի հետ` նոր գազամուղի կառուցման մասին. մեծ տրամագծով գազամուղի շնորհիվ կապահովվեր ՀՀ էներգետիկ անվտանգությունը, իսկ տարանցման հնարավորությունը նաև կավելացներ ՀՀ-ի անվտանգությամբ շահագրգռված կողմերի քանակը: Մի շարք այլ նախաձեռնություններով կարելի էր հանդես գալ, սակայն այժմ դրանց քննարկումն անիմաստ է, քանի որ գործող իշխանությունը թե՛ Ռուսաստանից է վախենում, թե՛ այլ երկրների կողմից չի կարող վստահելի գործընկեր համարվել:
-Միջազգային հարաբերությունների եվրոպական խորհրդի ավագ քաղաքական փորձագետ Ստեֆան Մայստերը, որպես ԵՄ քաղաքականության բացթողում, նշել է, որ ԵՄ-ն ներգրավված չէ տարածաշրջանային հակամարտություններում, կապված չէ տարածաշրջանում ժողովրդավարացման, փոփոխությունների քաղաքականության հետ: Նախաստորագրելով ԵՄ ասոցացման համաձայնագիրը՝ Հայաստանն ի՞նչ ակնկալիքներ կարող էր ունենալ իր անվտանգությունը երաշխավորելու առումով:
-ԵՄ ասոցացման գործընթացում ներգրավվելով՝ Հայաստանը պետք է նախ և առաջ վերացներ ներքին թերությունները և արատավոր ավանդույթները` հանրային կոնսենսուսի հասնելու համար: Օրենքի գերակայության ապահովումը, մասնավորապես ուժային մարմինների և հարկային տեսչության կամայականությունների վերացումը, կոռուպցիայի նվազեցումը, սեփականության իրավունքի անձեռնմխելիությունը, օլիգարխիայի ազդեցության վերացումը մեծապես կնպաստեին ներդրումների աճին, որն իր հերթին կհանգեցներ ՀՀ-ի անվտանգության լրացուցիչ երաշխիքներ տալու անհրաժեշտության գիտակցմանը:
Առայժմ ԵՄ-ի կողմից անվտանգության առումով ներդրումը սահմանափակվում է Ադրբեջանի նկատմամբ ճնշմամբ` լայնածավալ ռազմական գործողություններ սկսելուց ձեռնպահ մնալու համար: ԵՄ-ի և ԱՄՆ-ի այդպիսի, թեկուզ խիստ սահմանափակ, միջամտությունը վերջին տարիներին խաղաղության պահպանման կարևոր գործոն է, որը գոնե մասնակիորեն հակակշռում է Ռուսաստանի ազդեցությանը:
-Ի՞նչ կորցրեց Հայաստանը Վիլնյուսում նախաստորագրվելիք ԵՄ ասոցացման համաձայնագրին միանալու շանսը բաց թողնելով: ԵՄ պաշտոնյաների կողմից կան հավաստիացումներ, որ չեն դադարեցվելու մի շարք ծրագրեր (օրինակ՝ կրթական ծրագրերին և գիտահետազոտական աշխատանքներին շարունակելու են ցուցաբերել աջակցություն):
Կրթական ծրագրերը չափանիշ չեն. դրանք Լիբերիայի հետ էլ են իրականացվում: Իսկ Հայաստանը բաց է թողնում ժողովրդավարացման, հանրային կյանքում և տնտեսությունում քաղաքակիրթ չափանիշներով առաջնորդվելու հնարավորությունը, նաև դուրս է մնում արդիականացման գործընթացից. ԵՄ-ի 2014-2021 թթ. բյուջեում լրացուցիչ միջոցներ են հատկացվելու ասոցացման պայմանագիր ստորագրող երկրներին տեխնիկական վերազինման, սերտիֆիկացման, ենթակառուցվածքների արդիականացման նպատակով:

-ԵՄ-ն այժմ փնտրում է Հայաստանի հետ համագործակցությունը շարունակելու նոր ձևաչափ: Ըստ Ձեզ՝ ի՞նչ ձևաչափ է անհրաժեշտ, որպեսզի թե՛ Հայաստանը, թե՛ ԵՄ-ն կարողանան փոխշահավետ համագործակցություն ունենալ հեռանկարում:
-Նոր ձևաչափի ստեղծման նախաձեռնողը պետք է լինի Հայաստանի քաղաքացիական հասարակությունը` հանդես գալով գործող իշխանության կամակատարությունների և ռուսական գաղութատիրության դեմ: Այդ նոր ձևաչափի էությունը պետք է լինի ազգային գիտակցության վերականգնումը և ժամանակակից քաղաքակիրթ արժեքային համակարգի ամրապնդումը` գիտակցելով, որ «երրորդ ճանապարհ` ոչ ԵՄ, ոչ Եվրասիա» այլընտրանքը կեղծ է: Հետագայում պետք է ձգտել ԵՄ ասոցացման գործընթացի լիարժեք վերականգնմանը:


Թագուհի ՀԱԿՈԲՅԱՆ

Դիտվել է՝ 2045

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ